Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok I.
Vymedzenie pojmov
Obchodné meno: KALIBRA SK s.r.o.
Adresa: Rudolfa Súľovského 386/11
013 13 Rajecké Teplice
IČO: 47560894
DIČ: 2024009834
IČ DPH: SK2024009834
Zápis v registri: Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vo vložke číslo 61408/L
IBAN: SK80 0900 0000 0050 5143 0994
Telefón: +421 903 251 293
E-mail: vahyknapec@gmail.com
Zodpovedný vedúci: Peter Knapec
Príjem objednávok cez e-shop: nonstop
Prevádzková doba (dostupnosť na tel. linke / e-maily): Pondelok až Piatok od 7.00 do 15.30
Prevádzka/korešpondenčná adresa: KALIBRA SK s.r.o.
Kukučínova 2968
024 01
Kysucké Nové Mesto
Pondelok až Piatok od 7.00 do 15.30
Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-99
011 79 Žilina 1
tel.: 041/7632 130
e-mail:
- Prevádzkovateľom
internetovej stránky (e-shopu) je KALIBRA
SK s.r.o., so sídlom Rudolfa
Súľovského 386/11, 013 13 Rajecké Teplice
- Obchodníkom je KALIBRA SK s.r.o., so sídlom Rudolfa
Súľovského 386/11, 013 13 Rajecké Teplice
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v
e-shope www.vahy-vahy.sk je KALIBRA SK s.r.o., so sídlom Rudolfa Súľovského 386/11, 013 13
Rajecké Teplice
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý
prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely
zákona, najmä zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania.
- E-shopom
ale aj online trhom je počítačový systém umiestnený v sieti internet
s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb
na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
- Tovarom
alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je
možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).
- Kupujúci
plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom
e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie,
pokiaľ je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujúcim alebo ním
oprávnenou osobou.
- Na
vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako
prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa
o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti
a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné
obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý
zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ
medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
- Žiadosť o rezerváciu predstavuje právne nezáväzné
a časovo obmedzené vyhradenie si určitého dostupného tovaru (t.j.
ktorý je „skladom“) z aktuálnej ponuky obchodníka zverejnenej na
stránkach jeho e-shopu, s možnosťou prevzatia a platby výlučne osobne
na výdajnom mieste, pri ktorom nedochádza k objednávke
a kupujúci sa tým ani inak nezaväzuje kúpiť si alebo prevziať
rezervovaný tovar a to v prípade ak ako spôsob dopravy zvolí
„osobný odber“ (osobne na predajni)
- rezervácia tovaru. Žiadosť o rezerváciu možno vykovať
i opakovane. Obchodník bezodkladne a po obmedzenú dobu takto
rezervovaný tovar pre kupujúceho na predajnom mieste podrží bez toho, aby
žiadosť o rezerváciu akceptoval (nedochádza tak k dojednávaniu,
ani k uzatvoreniu obchodu), čím kupujúcemu poskytuje možnosť zvážiť
kúpu rezervovaného tovaru. Kupujúci je oprávnený žiadosť o rezerváciu
kedykoľvek zrušiť. Obchodník je oprávnený žiadosť o rezerváciu
zrušiť, ak nie je schopný zabezpečiť alebo podržať na predajnom mieste
kupujúcim rezervovaný tovar. K zániku rezervácie dochádza
automaticky, márnym uplynutím doby rezervácie. Celý obchod (vrátanie
vykonania právne záväzného návrhu na kúpu rezervovaného tovaru kupujúcim,
jeho akceptácia obchodníkom, zaplatenie a prevzatie rezervovaného
tovaru) sa uskutočňuje výlučne osobne, na predajnom mieste (v tzv.
„kamennej predajni“). Na obchod, podkladom ktorého bola žiadosť
o rezerváciu, sa tieto obchodné podmienky nevzťahujú, nakoľko ten sa
uskutočňuje osobne na predajnom mieste.
Článok II.
Cena
- Všetky
uvádzané ceny pri tovare a službách sú uvádzané bez DPH a konečné vrátane
20 % DPH.
- Obchodník
je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania
nákupu.
- Ceny
ponúkaného sortimentu v e-shope môžu byť odlišné od cien sortimentu
na predajnom mieste obchodníka.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka
vzniká potvrdením procesu objednávania
v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného
vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania obchodníkovi. Pre
správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje
v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný
tovar alebo služby.
- Kupujúci
zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb.
Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom
na uzatvorenie kúpnej zmluvy s obchodníkom.
- Kupujúcemu
je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný
informačný e-mail o tom, že obchodníkovi bola e-shopom doručená
objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením
tovaru v zmysle ods. 5. tohto článku.
- V prípade
ak je kupujúci vyzvaný k úhrade zálohy resp. zálohovej platby alebo
si zvolí platbu prevodom na účet, teda akýkoľvek iný spôsob platby, pri
ktorom poukazuje peňažné prostriedky pred dodaním tovaru alebo poskytnutím
služby, je povinný túto platbu uskutočniť v lehote stanovenej dodávateľom.
V prípade ak v uvedenej dobe splatnosti nebude pripísaná úhrada
na účet dodávateľa, obchodník môže takúto objednávku stornovať pre
nesplnenie povinností kupujúceho uhradiť zálohu alebo neuhradenie platby
vopred.
- Potvrdením
objednávky zo strany obchodníka vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť
alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom
ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky
zo strany obchodníka je elektronická správa obchodníka odoslaná na
e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na
mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho
objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky
kupujúceho nesporná. Elektronická správa obchodníka, ktorou sa objednávka
kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne
neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.
- Ak obchodník
nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie
objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov
napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na
externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré
nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník
objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má obchodník
právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol
nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad
nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca
adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný obchodník vrátiť
do 14 dní v prípade zrušenia a alebo stornovania objednávky.
- V prípade
ak kupujúci vykoná rezerváciu tovaru v takom prípade nevzniká záväzná
objednávka a ani návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Obchodník oznámi
kupujúcemu možnosť prevzatia si rezervovaného tovaru, pričom táto
rezervácia je platná 3 pracovné dni a táto začína plynúť od tohto
oznámenia prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy, a ak nebude
v uvedenej lehote prevzatá, rezervácia zaniká. Kupujúci má možnosť
modifikovať akékoľvek položky rezervácie alebo ich odmietnuť a to aj
z časti. V tomto prípade prechádza vlastnícke právo na
kupujúceho momentom zaplatenia za tovar a zmluva vzniká až samotným
nákupom v predajni obchodníka.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za
tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- platba na dobierku (platíte priamo
kuriérovi pri preberaní tovaru)
- platba pri osobnom prevzatí na prevádzke
- platba na základe zálohovej faktúry –
vopred, tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na náš
účet
- Obchodník
môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
zľavu za opakovaný nákup
Článok V.
Dodacie podmienky
- Obchodník
je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak
sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia
lehota.
- Ak
je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo
najkratšom čase.
- Ak
sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť
z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou
čiastočných dodávok.
- Spolu
s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako
i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
- Za
miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Obchodník
realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
a. kuriérskej spoločnosti DPD, Direct Parcel
Distribution SK, s.r.o.
Technická
7, 821 04 Bratislava (dpd@dpd.sk)
b. osobne na zvolenej prevádzke v objednávke,
c. vlastnou dopravou obchodníka
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- Pri
platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry si obchodník za
dopravné účtuje:
Poplatok za doručenie kuriérom pri
platbe vopred je 0 až 50 € s doručením do 2 pracovných dní od expedície
z nášho skladu, podľa uvedeného textu pri produkte na e-shope,
- Pri
platbe na dobierku (platba pri preberaní tovaru kuriérovi):
Poplatok za platbu na dobierku je
vo výške 0 až 50 € podľa uvedeného textu pri produkte na e-shope,
- Obchodník
sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie
uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto
služby.
- Obchodník
môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú
časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za
predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné,
okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke
právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom prevzatia veci od
obchodníka alebo dopravcu.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
1.
Stornovať objednaný tovar alebo službu má
kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri
tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek
spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
2. Týmto
nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie
spotrebiteľa
- Spotrebiteľ
má na základe zákona č. 108/2024 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len ako „Zákon“) podľa podľa ustanovení
§ 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych
dni odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby v prípade ak
súčasťou dodávky je viacero tovarov pre začatie plynutia lehoty sa
považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si obchodník splnil
informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje
ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru,
spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Spotrebiteľ
je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť
najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka
počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená
v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj
v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po
oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet
zmluvy od ktorej odstupuje, spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom
faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola
doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia
(§21 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú
potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako
poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť formulár: Odstúpenia
od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje
s označením „*“ – hviezdičkou.
- Tovar
nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá.
- Prevádzkovateľ
e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na
dopravu v zmysle ust. § 22 ods. 1) zákona č. 108/2024 Z.z. ako
i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní
odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr
ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to
neplatí v prípade ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady
na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Právo
na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú
vymedzené v §19 ods. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024. Z.z.
Poznámka k bodu 6. - medzi
tieto sa zaraďuje napríklad poskytnutie služby, ktorá už bola dodaná resp.
spotrebiteľ vyhlásil že poskytnutím služby stráca právo na odstúpenie od
zmluvy, tovaru zhotoveného na základe požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru
vyrobeného na mieru, tovaru ktorý nie je možné z hygienických dôvodov
vrátiť ak bol zabalený a tento obal bol porušený či tovarov ktorý rýchlo
podlieha skaze alebo zníženiu kvality, predaj záznamov ak bol ich ochranný obal
porušený a podobne, pričom aktuálne znenie je dostupné v platnom
zákone uvedenom v tomto bode.
- Spotrebiteľ
znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho
používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností
tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za
zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci.
- Kupujúci
je povinný:
- prevziať
objednaný tovar, tým nie je dotknuté právo na odstúpenie od zmluvy,
- zaplatiť
za prevzatý tovar dohodnutú odplatu obchodníka,
- prekontrolovať
neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- Obchodník
je povinný:
- dodať
zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve
a v dohodnutej cene,
- zabezpečiť
aby ponúkaný tovar spĺňal právne predpisy platné v SR,
- spolu
s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty
k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na
obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
- Osobné
údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z.
o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje
kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá
zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom
v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe
vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné
údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných
technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci
prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným
údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle
ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných
údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
a)
právo na informácie, ktoré je plnená týmto
obsahom a obchodnými podmienkami,
b)
právo požadovať prístup k osobným údajom
týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa
akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto
požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
c)
právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona
Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
d)
právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona
využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval
osobné údaje,
e)
právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov
- § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli
spracúvané v rozpore so zákonom,
f)
právo namietať spracovanie osobných údajov - §
27 Zákona,
g)
právo na prenosnosť osobných údajov,
h)
právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu
k spracúvaným osobným údajov.
- Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné
osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, IČO, DIČ, DIČ SK, adresa na
doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané
za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú
uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia
objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom
vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia
dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
- Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý
je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené
zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínska
650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727, aby v mene prevádzkovateľa
e-shopu spracúvala jednorazovo osobné údaje v rozsahu meno,
priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom
hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenia zašle
sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou
hodnotenia.
- Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu,
informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok
a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate
a aký obsah prechádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané
vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky
a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám
dokážeme ponúknuť kvalitnejší. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích
strán, napr. Youtube, Google a podobne.
- Stránka spracúva tzv. technické cookies, ktoré
sú nevyhnutné pre riadnu funkčnosť stránky, preferenčné cookies, ktoré
obsahujú informácie napr. o vami nastavenom jazyku a mene,
a taktiež analytické cookies, ktoré nám pomáhajú pochopiť Vaše
správanie na stránke ale aj reklamné cookies, ktoré nám pomáhajú udržať
prehľad o vašich záujmoch. Posledné tri typy cookies môžete odmietnuť.
- Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať
alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového
prehliadača ako aj na našej internetovej stránke.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí
tovaru
1.
Obchodník
má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v
prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od
zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si
v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber.
Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a),
podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
2.
Pri
určovaní výšky náhrady škody obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné
náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s
balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady,
ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si
účtovať i ušlý zisk.
3.
Obchodník
má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo
len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- Obchodník
si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné
podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia
kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo
reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných
obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania
objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka.
- Neoddeliteľnou
súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné
podmienky.
- Odoslaním
objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj
reklamačné podmienky.
- Tieto
podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu
nakupujbezpecne.sk
- Tieto
všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú
k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako
aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom,
ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník
porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka o žiadosťou o
nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12
zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská
obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo
iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1)
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak
neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako
v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa
príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 108/2024
Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č.
513/1991 Z.z. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim
s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť
pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
- Tieto
všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí
nadobúdajú platnosť a účinnosť 1.
júla 2024
Reklamačné
podmienky internetového obchodu (e-shopu)
neoddeliteľná súčasť všeobecných
obchodných podmienok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje
záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak
a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa
a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si
kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,
záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje
sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1
rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky,
ale postupuje sa podľa ustanovení Obchodného zákonníka.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá kupujúci osobne,
v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u obchodníka,
a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom
iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré
neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu na používanie,
- zanedbaním starostlivosti a údržby
o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- poškodením záručnej plomby alebo jej znehodnotením
ak ju produkt obsahuje,
- neodbornou montážou alebo demontážou, ak si to vyžadujú príslušné právne
predpisy,
- zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny,
ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo
ním poverenou osobou, napr. pretaktovanie procesoru,
- používaním tovaru v rozpore
s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli
pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za
vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru
(alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné
považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej
trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas.
Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo
obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný
tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na
dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné
vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru
a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru)
a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu odporúčame zaslať
výhradne písomne (poštou) na adresu: Kukučínova 2968, 024 01 Kysucké Nové
Mesto, alebo osobne (nie formou e-mailu).
- Obchodník
potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie
o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia
reklamácie sa považuje deň jej doručenia obchodníkovi, najneskôr však
momentom, kedy obchodník znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu
reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Obchodník
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru
najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu obchodník ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
To však neplatí ak z objektívnych dôvodov, ktoré obchodník nemohol
ovplyvniť nebolo možné vybaviť reklamáciu v danej lehote, to najmä ak
pre vybavenie bolo potrebné zaobstarať príslušné .
- Práva
kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak
ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola
bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená
bez zbytočného odkladu,
- kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo sa vada týka
len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým obchodníkovi nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
- obchodník
môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
- ak
ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu
používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od
zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide
o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne
užívať, to platí aj v prípade že obchodník vyhlásil, že tovar má
určité vlastnosti alebo že nemá žiadne vady a toto ubezpečenie sa
ukáže nepravdivým,
- ak
ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu
z ceny veci.
- Reklamácia
sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj
potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá
reklamáciu..
- Reklamácia
sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konania odovzdaním
reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou) vrátením kúpnej ceny tovaru,
poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím.
O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný
v zákonnej lehote.
- Ak
si kupujúci neprevezme vec do 6 mesiacov odo dňa kedy ju mal prevziať,
môže ju obchodník predať. Pri veci vyššej hodnoty musí obchodník
o svojom zámere predať vec upovedomiť kupujúceho a poskytnúť
dodatočnú lehotu na prevzatie veci a to všetko podľa ust. § 623 ods
5) Občianskeho zákonníka.
- Nepoškodenie
tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je
potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže
poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho
v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal
je nepoškodený.
- Tieto
reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných
podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj
bez predchádzajúceho upozornenia obchodníka.
- Kontakt
pre zasielanie reklamácií vahyknapec@gmail.com,
KALIBRA SK s.r.o., Kukučínova 2968, 024 01 Kysucké Nové Mesto